Toimitusjohtajan vuosikatsaus 2020

Kuluva vuosi on ollut erikoislaatuisin, jonka itse olen kokenut. Kuka olisi arvannut, että globaali pandemia vie yhteiskunnat vakavaan hälytystilaan ja uhkaa ihmisten elinkeinoja terveydestä puhumattakaan. Covid-19 ajoi työntekijät etätöihin ja toimi happotestinä organisaatioiden kyvykkyydelle sopeutua tähän odottamattomaan muutokseen.

Buildercomin osalta etätöiden tekeminen on sujunut varsin mallikkaasti ja olemme pystyneet palvelemaan asiakkaitamme hyvin. Myös BEM-palvelun kehittäminen on sujunut suunnitellusti, ja tällä hetkellä muun muassa organisaation pääkäyttäjän työkalujen kehittäminen uuteen käyttöliittymään alkaa olla aivan loppusuoralla.

Monissa asiakasyrityksissämme sisäilmaprosessien toimivuus on noussut jälleen tapetille, ja siihen kehitetyt tuotteemme – tutkimukset ja katselmukset sekä kiinteistön tarkastukset – ovat herättäneet laajaa kiinnostusta ja kysyntää.

Myös sisäistä prosessien kehitystä on kuluvan vuoden aikana tapahtunut. Ohjelmistokehitysprojekteihin liittyvä projektinhallinta Buildercomilla on ottanut edelleen isoja askelia eteenpäin, tuoden hyviä tuloksia erityisesti asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Toimivilla projektinhallintamenetelmillä varmistamme, että kehitysprojektit toteutetaan laadukkaasti ja tehokkaasti, asiakastarpeiden ymmärtäminen keskiössä. Myös konserniyhtiö Miragelin vuosi on ollut työntäyteinen ja tuloksellinen.

Vuosi on ollut samaan aikaan Buildercomin juhlavuosi, yrityksellämme tuli syyskuussa täyteen pyöreät 20 vuotta. Suuremmat juhlimiset on toki siirretty suotuisampaan ajankohtaan, mutta juhlankin aika ehdottomasti koittaa vielä.

Uusi konserniorganisaatio aloittaa 1.1.2021

Buildercom lähtee uuteen vuoteen uunituoreella konserniorganisaatiolla, jossa konserniyhtiöiden Buildercomin ja Miragelin resurssit yhdistyvät. Buildercom-konserni on teknologiayhtiö, joka palvelee kiinteistöjen omistajia, rakennuttajia ja rakentajia konsernissa itse kehitetyillä laadukkailla tietojärjestelmillä SaaS-palvelukonseptia käyttäen. Päätavoitteemme on, että asiakkaamme saavat merkittävää toiminnallista ja taloudellista hyötyä Buildercom-konsernin toteuttamien ratkaisujen avulla. Ennen kaikkea panostamme aitojen kumppanuuksien rakentamiseen tuottaaksemme asiakkaillemme mahdollisimman paljon lisäarvoa myös pidemmällä tähtäimellä.

Haluan kiittää kaikkia yhteistyökumppaneitamme ja erityisesti asiakkaitamme yhteistyöstä vuoden 2020 aikana ja toivottaa hyvää joulunodotusta.

Heikki Rouhesmaa
Toimitusjohtaja, Buildercom Oy

Ota yhteyttä, niin palaamme pikaisesti asiaan!