Vuosikatsaus 2023

Vuoden loppumetreillä on jälleen hyvä pysähtyä hetkeksi: mitä kaikkea kulunut vuosi on pitänyt sisällään?

Entä olemmeko pystyneet olemaan strategiamme mukaisesti kiinteistönomistajan paras kumppani rakennetun ympäristön tiedonhallinnassa?

Olisi hienoa todeta, kuinka maailmaa kurittavat kriisit ovat muisto vain ja elämä helppoa ja huoletonta. Mutta ei. Levottomuudet ja sodat vellovat ympärillämme edelleen. Välillisiä vaikutuksia on nähty meillä Suomessakin: muun muassa rakennusalan ahdinko on syventynyt, eikä yleistä kustannustason nousua ole pystytty pysäyttämään.

Me saamme olla tänäkin vuonna kiitollisia, että työtä on silti riittänyt. Vaikeista ajoista huolimatta on ilo nähdä, kuinka Suomessa edelleenkin rakennetaan, korjataan ja pidetään huolta olemassa olevista kiinteistöistä. Sisulla on tässä maassa menty ennenkin eteenpäin, niin myös nyt.

Myös Buildercomilla on pidetty vauhtia ja luovuutta yllä. Olemme kehittäneet innolla tuote- ja palveluvalikoimaamme, kuten Haltian sisäisen vuokran toimintoa ja lukuisia BEM-puolen tuotteitamme, joihin luomme uusia toiminnallisuuksia koko ajan.

Vuoden puolivälissä loimme myös visuaalisen nahkamme uusiksi, kun brändi-ilmeemme koki kaivatun muodonmuutoksen. Uudet verkkosivut ja palveluidemme uusi ilme on otettu hyvin vastaan – kiitos siitä!

Kiitos myös kaikille kesän korvilla suoritettuun asiakastyytyväisyyskyselyymme vastanneille. Suositteluhalukkuus (NPS 56) säilyi edelleen erinomaisella tasolla. Tästä toivottavasti voimme vetää johtopäätöksen, että alussa mainittu strateginen tavoitteemme parhaasta kumppanuudesta on varsin hyvin saavutettu.

Asiakastyytyväisyyskyselyn lisäksi myös työntekijöidemme suositteluhalukkuus (eNPS) oli loppuvuodesta tehdyssä työtyytyväisyyskyselyssä mainiolla tasolla (48). Tärkein voimavaramme onkin hyvinvoivat ja työssään viihtyvät buildercomilaiset.

Kehitettävääkin silti löytyy, niin asiakkaidemme kuin omankin porukkamme mielestä. Ja onneksi niin – olisi melko tylsää, jos parannettavaa ei olisi. Me tahdomme nimenomaan kehittyä ja kehittää uutta.

Ensi vuoteen suuntaammekin siis hyvällä meiningillä ja kehityksenpyörät vinhasti viuhuen. Toivottavasti pääsemme tapaamaan myös asiakkaitamme mahdollisimman paljon – loistavan mahdollisuuden siihen tarjoaa perinteinen Käyttäjäpäivät -tapahtuma, joka järjestetään tällä kertaa juurillamme Jyväskylässä 16.-17.5.2024. Järjestyksessään 20. tapahtuma tarjoaa jälleen mielenkiintoista ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa, juhlavuoden twistillä höystettynä. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa helmikuun lopulla.

Kiitos kuluneesta vuodesta asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja henkilöstölle – nyt rauhaisaa joulun aikaa ja onnellista uutta vuotta!

Heikki Rouhesmaa, toimitusjohtaja

Ota yhteyttä, niin palaamme pikaisesti asiaan!