Tietojärjestelmät tehokäytössä asiakasvastuuhenkilön tuella
Kiinteistö Oy Nivalan Vuokrakodit (jatkossa myös Vuokrakodit) on Nivalan kaupungin omistama yhtiö, jonka tavoitteena on mahdollistaa kohtuuhintaisten asumismuotojen tarjonta Nivalan kaupungin asukkaille ja paikkakunnalle muuttaville. Vuokrakodit hyödyntää kiinteistöjensä hallinnoinnissa ja ylläpidossa Buildercomin kiinteistöylläpidon tietojärjestelmiä FacilityInfoa sekä huoneistotarkastusta.
Nivalan Vuokrakotien ja Buildercomin yhteistyö alkoi vuoden 2014 alussa, kun Vuokrakodeilla lähdettiin kartoittamaan sopivaa huoltokirjajärjestelmää tukemaan kiinteistöjen tavoitteellista ylläpitotoimintaa sekä ohjaamaan toimintoja ja toimijoita. Buildercomin tuotteeseen päädyttiin, koska sitä oltiin ottamassa käyttöön myös Nivalan kaupungin tilapalveluilla. Synergiaetu oli tässäkin tapauksessa järkevä hyödyntää.
”Me Vuokrakodeilla olemme ottaneet FacilityInfon kunnolla työkaluksi ja jokainen on velvoitettu käyttämään palvelua, mukaan lukien kirvesmiehet, maalarit ja kiinteistöhoitajat sekä putkimiehet ja sähkömiehet. Nämä kaikki ovat ulkopuolisia yhteistyökumppaneita ja ovat sitoutuneet käyttämään järjestelmää”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Johanna Laitala (kuvassa vas.).
Matkan varrella yhteistyökumppanitkin ovat huomanneet järjestelmän tuomat edut. ”Huoltomiehet näkevät nyt suoraan tabletista tosi paljon tarpeellista, esimerkiksi piirustuksia ei tarvitse tulla enää katsomaan toimistolle, vaan kohteessa pystyy varmistamaan esim. missä lämpökanaaliputket nousevat rakennukseen”, Laitala kuvailee.
Asiakasvastuuhenkilö toimivan yhteistyön taustalla
Nivalan Vuokrakotien ja Buildercomin välisen yhteistyön toimivuudesta on alusta asti huolehtinut Buildercomin asiakkuuspäällikkö Jussi Tarvainen (kuvassa oik.). Buildercomin toimintaan kuuluu, että jokaisesta asiakkaasta huolehtii oma asiakasvastuuhenkilö, jonka tärkein tehtävä on varmistaa, että asiakas saa täyden hyödyn hankkimistaan palveluista. Iso osa asiakasvastaavan työajasta menee tien päällä asiakkaita tapaamassa ja keskustelemassa mm. käytössä olevien palveluiden kehityskohteista ja pystyisivätkö ratkaisumme palvelemaan asiakasta entistä paremmin.
Johanna Laitalan mukaan Vuokrakotien oma asiakasvastaava Jussi Tarvainen on ollut todellinen täyden palvelun mies. ”Jussilta on aina saanut tosi hyvin neuvoja tilanteessa kuin tilanteessa ja siitä iso plussa. Tarvittaessa Jussin on tavoittanut vaikka lomalla ollessaan, ja hän on sitten ongelmatilanteen vaatiessa osannut ohjata Buildercomin asiakaspalveluun.”
Palveluiden kehittäminen ja yhteistyön jatkuminen
”Meillä Buildercomilla toimintatapaan kuuluu, että palveluita kehitetään asiakkaita kuunnellen, jotta ratkaisut palvelevat jatkossakin parhaalla mahdollisella tavalla.” Avainasiakaspäällikkö Tarvainen kuvailee.
Laitala on itsekin päässyt mukaan vaikuttamaan Buildercomin järjestelmän kehitystyöhön palvelun käyttöönoton jälkeen. Esim. vuokra-asuntojen muuttotarkastuksiin tarkoitettu työkalu Huoneistotarkastus kehitettiin yhteistyössä Vuokrakotien kanssa, ja on sittemmin ollut aktiivisessa käytössä Vuokrakodeilla. ”Meille on niin paljon tukea Buildercomin järjestelmästä, että ehdottomasti ollaan jatkossakin mukana sen kehittämisessä entistä paremmin meidän tarpeitamme palvelemaan.” Laitala toteaa.
Haluatko tehostaa kiinteistöjenne ylläpitoa tai vaihtaa ajatuksia siitä, miten Buildercomin ratkaisut voisivat helpottaa teidän arkeanne?
Jätä meille viesti, niin olemme sinuun pian yhteydessä.