Valkeakoskella luotetaan BEMiin – tiedonhallinta on selkeää ja helppoa

Kun Valkeakosken kaupungilla kaivattiin selkeää rakennetun ympäristön tiedonhallintaratkaisua, valikoitui ratkaisuksi BEM. Jatkuvasti kehittyvä palvelukokonaisuus on palvellut kaupungin tarpeita hyvin ja siksi sitä on helppoa suositella muillekin.

Valkeakosken kaupunki Pirkanmaan etelälaidalla kasvaa ja kehittyy vauhdilla, eikä ihme. 21 000 asukkaan kaupungissa on kaikki, mitä hyvään elämään tarvitaan: luontoa, rauhaa ja palvelut lähellä.

Kasvavassa kaupungissa riittää myös paljon kiinteistöjä, joista pitää huolta. Valkeakosken kaupungin toimitilapäällikkönä toimiva Jarmo Airaksinen on tyytyväinen, että rakennetun ympäristön tiedonhallinnan avuksi valikoitui Buildercomin BEM-palvelukokonaisuus.

– Sopivaa palvelukokonaisuutta etsiessämme tutustuimme useampiin palveluntarjoajiin. BEM vaikutti parhaimmalta vaihtoehdolta ja sitä se on myös ollut – selkeä kokonaisuus, joka on palvellut meitä paremmin kuin hyvin, Airaksinen toteaa.

Kehittyvä BEM kehittyvän kaupungin tarpeisiin

BEM on ollut Valkeakoskella aktiivisessa käytössä noin puolitoista vuotta. Käyttäjiä on parisensataa ja palvelupyyntöjä kertyy vuoden aikana noin 2500. Projektipankissa meneillään olevia projekteja on tällä hetkellä 11. Ahkerimmassa käytössä ovat palvelupyynnöt, huoltokirja sekä projektipankit.

– Kiinteistöomaisuuden hallintaan BEM on mainio ratkaisu. Se on helppokäyttöinen, moderni ja palvelee hyvin tarpeitamme. Lisäksi se kehittyy jatkuvasti, mikä on ollut meille erityisen tärkeää, kertoo Airaksinen.

Kuvassa Valkeakosken Tietotien lukio. Kuva: Valkeakosken kaupunki / Tommi Käppi
Kunnilla ja kaupungeilla on kontollaan useita erilaisia kiinteistöjä, niin myös Valkeakoskella. BEM-palvelukokonaisuuteen kuuluva BEM-Ylläpito on kattava kiinteistötietojärjestelmä, joka auttaa ison kiinteistömäärän ylläpidossa mm. sähköisellä huoltokirjalla. Kuvassa Valkeakosken Tietotien lukio. (Kuva: Valkeakosken kaupunki / Tommi Käppi.)

Järjestelmän käyttöönotto sujui niin ikään hyvin. Suurin juttu uuden kokonaisuuden omaksumisessa on ollut käyttäjien oma oppiminen. Apua on saatu Buildercomin järjestämistä koulutuksista, mutta keskiössä on myös jokaisen käyttäjän uskallus alkaa käyttämään uutta palvelua.

– Kokeilemalla ja tekemällä oppii parhaiten, Airaksinen muistuttaa.

Oma asiakasvastaava aina apuna

Kuten kaikissa Buildercomin asiakkuuksissa, myös Valkeakosken asiakkuudella on oma, henkilökohtainen asiakasvastaava. Vastuuhenkilön tehtävänä on varmistaa, että asiakas saa aina täyden hyödyn hankkimistaan palveluista. Asiantuntijamme ovat rakennusalan ammattilaisia, joten asiakkaiden kanssa on myös helppoa puhua samaa kieltä.

Valkeakosken asiakkuudesta huolehtii Buildercomin avainasiakaspäällikkö Pekka Rohula.

– Pekan on saanut aina todella hyvin kiinni, kun asiaa on tullut ja hän on vastannut nopeasti, iloitsee Airaksinen.

Airaksinen uskoo, että muillekin kaupungeille ja kunnille BEMistä olisi varmasti hyötyä.

– Muiden kaupunkien kollegoiden kanssa jutellessa esiin nousee yleensä samanlaisia tarpeita ja ajatuksia kuin mitä meilläkin on ollut. BEM-kokonaisuutta voi siksi helposti suositella muillekin, Airaksinen toteaa.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä myyntiimme: sales(at)buildercom.fi

Tutustu muihin referensseihimme: buildercom.fi/referenssit/

Ota yhteyttä, niin palaamme pikaisesti asiaan!