Loppusyksystä toteutimme jälleen asiakastyytyväisyyskyselyn, tavoitteenamme selvittää asiakkaidemme ajatuksia niin meistä kumppanina kuin tuotteistamme ja palveluistamme. Kysely toteutettiin tällä kertaa pelkästään puhelinhaastatteluna ja vastaajia saatiin yhteensä 90.
Kiitosta saimme tällä kertaa erityisesti asiakassuhteen hoitamisesta ja myynnistä, yhteistyön sujuvuudesta sekä tavoitettavuudesta. Myös käyttöönottoprojekteihin, toimitusvarmuuteen sekä asiakaspalveluun oltiin erittäin tyytyväisiä. Tuotteiden laatua ja niiden vastaavuutta tarpeisiin pidettiin myös pääosin erinomaisena tai hyvänä.
Vahvuuksinamme nähtiin monipuolisuus, helppokäyttöisyys ja toimivuus. Myös hintaa, asiantuntevuutta ja räätälöitävyyttä arvostettiin.
Isoimmaksi kehittämiskohteeksi nousi aktiivisempi ja säännöllisempi yhteydenpito. Myös mm. toive mobiiliapplikaatiosta nousi esiin useammassa vastauksessa. Yksittäisiä kehittämiskohteita kertyi avointen vastausten kautta jonkin verran – kiitos näistä jokaisesta! Puolet vastaajista ei osannut sanoa mitään kehityskohteita.
Suositteluhalukkuus eli NPS* säilyi hyvänä ollen nyt 44. Viime vuonna NPS oli kaikkien vastaajien osalta 34.
Merkityksemme kumppanina koettiin tällä hetkellä ja tulevaisuudessa hyvin tärkeäksi. Merkitys oli myös hiukan kasvanut viime vuodesta. On ilo huomata, että kumppanuutemme koetaan myös asiakkaiden puolelta yhtä tärkeänä kuin meilläkin!
***
Kiitämme kaikkia kyselyyn vastanneita & pureudumme kehityskohteisiin toiminnassamme!
Tutustu asiakkaidemme kokemuksiin:
buildercom.fi/referenssit
*NPS = Net promoter score mittaa suositteluhalukkuutta ja on laajalti käytetty mittari asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden mittaamiseen. NPS lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttiosuus suosittelijoiden prosenttiosuudesta. Yli 50 NPS-pistettä on erinomainen tulos.
Tutkimuksen toteutti ja tulokset käsitteli Iro Research Oy.